Σε αυτή την ενότητα της ιστορίας επέλεξα να κάνω με διαφορετικό τρόπο την επανάληψή μας.
Αντί να βάλω τους μαθητές μου να γράφουν στο πρόχειρο , είτε να ξαναδιαβάσουμε και να επιλέξουμε τα σημαντικότερα σημεία από τα μαθήματα αυτά , κάναμε κάτι πιο διασκεδαστικό. Οι ομάδες μου επέλεξαν από ένα γεγονός , μάχη ή ναυμαχία για να μελετήσουν και να ζωγραφίσουν , γράφοντας όμως και τα σημαντικότερα στοιχεία. Εγώ , σαν εμψυχωτής , τους βοήθησα με την ανάθεση των ρόλων , για οικονομία χρόνου και τους εδωσα κατευθυντήριες γραμμές σε σχέση με την εργασία τους.
Η χαρά τους για την συνεργασία την οποία πέτυχαν , δεν είχε προηγούμενο! Περισσότερο χάρηκαν που για την άριστη συνεργασία πάρα για το αποτέλεσμα και όλοι χειροκροτήθηκαν από όλους.
Οι ομάδες μου στα τελευταία 15 λεπτά παρουσίασαν το έργο τους και μας εξήγησαν πώς εργάστηκαν .
Οι ιδέες τους μεγάλες και η υλοποίηση, ακόμα πιο θαυμάσια!
Δείτε κι εσείς τι κατάφεραν.
Η πρώτη ομάδα, η οποία είχε αναλάβει την Ναυμαχία της Σαλαμίνας, εργάστηκε κάπως έτσι! Μπορείτε να διακρίνετε τα μεγαλύτερα πλοία των Περσών, τα οποία δεν χωρούσαν στο στενό σε αντίθεση με τις αθηναϊκές τριήρεις, καθώς και τον Ξέρξη στο όρος Αιγάλεω, νιώθοντας σίγουρος για την νίκη του!
Η ομάδα 2 ανέλαβε την μάχη των Θερμοπυλών. Στην εικόνα φαίνονται οι Σπαρτιάτες και οι Πέρσες αντιμέτωποι και στην μέση ο Εφιάλτης , ο οποίος οδηγεί τους Πέρσες από μονοπάτι, πίσω από τους Έλληνες. Στο βουνό φαίνονται και οι Μήδοι στρατιωτες να πλησιάζουν τους 300 του Λεωνίδα. Φυσικά δε θα μπορούσε να λείπει η φράση που είναι συνδεδεμένη με τη μάχη αυτή..."Μολών λαβέ" , καθώς και ο τύμβος που υπάρχει στην περιοχή σαν μνήμη στους γενναίους πολεμιστές...
Αντί να βάλω τους μαθητές μου να γράφουν στο πρόχειρο , είτε να ξαναδιαβάσουμε και να επιλέξουμε τα σημαντικότερα σημεία από τα μαθήματα αυτά , κάναμε κάτι πιο διασκεδαστικό. Οι ομάδες μου επέλεξαν από ένα γεγονός , μάχη ή ναυμαχία για να μελετήσουν και να ζωγραφίσουν , γράφοντας όμως και τα σημαντικότερα στοιχεία. Εγώ , σαν εμψυχωτής , τους βοήθησα με την ανάθεση των ρόλων , για οικονομία χρόνου και τους εδωσα κατευθυντήριες γραμμές σε σχέση με την εργασία τους.
Η χαρά τους για την συνεργασία την οποία πέτυχαν , δεν είχε προηγούμενο! Περισσότερο χάρηκαν που για την άριστη συνεργασία πάρα για το αποτέλεσμα και όλοι χειροκροτήθηκαν από όλους.
Οι ομάδες μου στα τελευταία 15 λεπτά παρουσίασαν το έργο τους και μας εξήγησαν πώς εργάστηκαν .
Οι ιδέες τους μεγάλες και η υλοποίηση, ακόμα πιο θαυμάσια!
Δείτε κι εσείς τι κατάφεραν.
Η πρώτη ομάδα, η οποία είχε αναλάβει την Ναυμαχία της Σαλαμίνας, εργάστηκε κάπως έτσι! Μπορείτε να διακρίνετε τα μεγαλύτερα πλοία των Περσών, τα οποία δεν χωρούσαν στο στενό σε αντίθεση με τις αθηναϊκές τριήρεις, καθώς και τον Ξέρξη στο όρος Αιγάλεω, νιώθοντας σίγουρος για την νίκη του!
Η ομάδα 2 ανέλαβε την μάχη των Θερμοπυλών. Στην εικόνα φαίνονται οι Σπαρτιάτες και οι Πέρσες αντιμέτωποι και στην μέση ο Εφιάλτης , ο οποίος οδηγεί τους Πέρσες από μονοπάτι, πίσω από τους Έλληνες. Στο βουνό φαίνονται και οι Μήδοι στρατιωτες να πλησιάζουν τους 300 του Λεωνίδα. Φυσικά δε θα μπορούσε να λείπει η φράση που είναι συνδεδεμένη με τη μάχη αυτή..."Μολών λαβέ" , καθώς και ο τύμβος που υπάρχει στην περιοχή σαν μνήμη στους γενναίους πολεμιστές...
Η τρίτη ομάδα ζωγράφισε τη μάχη του Μαραθώνα. Στη θάλασσα βλέπετε τα καράβια των Περσών στον Μαραθώνα και τους Πέρσες παραταγμένους στην παραλία ενώ σε πεδινό , κατηφορικό έδαφος, τους Έλληνες παραταγμένους σε σχέδιο "Λαβίδα" , ιδέα του γενναίου Μιλτιάδη.
Η τέταρτη ομάδα εργάστηκε πάλι με τη ναυμαχία της Σαλαμίνας. Όπως διακρίνετε , είναι φανερή η αθηναϊκή τριήρης και το μέγεθός της σε σχέση με το περσικό πλοίο. Οι μαθητές εδω , όπως και σε όλες τις ομαδικές εργασίες , έκαναν και διαλόγους.
Με αυτές τις ομορφιές, ολοκληρώνεται σιγά σιγά και η γωνιά της αρχαίας Ελλάδας στην τάξη μας , η οποία θα εμπλουτίζεται συνεχώς. Πάρτε μια ιδέα...
Συγχαρητήρια!Η μάθηση με δημιουργικό τρόπο!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστώ πολύ , αγαπητή συναδελφε!
ΑπάντησηΔιαγραφή