Πόσο μου αρέσει να διδάσκω μέσα από το παιχνίδι! Γι αυτό χρησιμοποιω πολλές φορές άλλους, εναλλακτικούς τρόπους διδασκαλίας. Αυτή τη φορά κάνοντας τη βόλτα μου σε γνωστό ππαιχνιδομαγαζο, είδα μπροστά μου τα γνωστά ξύλινα τουβλάκια, σε μικρό μέγεθος, ιδανικό για τάξη! Το αγόρασα χωρίς δεύτερη σκέψη και από την πρώτη στιγμή ήξερα πώς θα το χρησιμοποιήσω. Είναι ιδανικό γιατί μπορεί να δουλέψει για διαφορετικο σκοπό κάθε φορά, ανάλογα με τον στόχο, τον οποίο έχει θέσει ο κάθε εκπαιδευτικός. Είναι εύκολο και μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε όλες τις τάξεις του Δημοτικού σχολείου και με πολλά αντικείμενα επίσης.
Αρχικά, σκέφτηκα να το δοκιμάσω στο μάθημα της γλώσσας. Έγραψα στις μεγαλύτερες έδρες από κάθε τουβλάκι από δύο λέξεις από το λεξιλόγιο της Τετάρτης. Φροντισα να έχω λέξεις που εκπροσωπούν όλα τα μέρη του λόγου. Αυτό , για να το χρησιμοποιήσω και σε παιχνίδι γραμ- ματικής αναγνώρισης.
Ένα παιχνίδι για την τάξη είναι:
Η δημιουργία μια αστειας ιστορίας
Πώς παίζεται:
Κάθε παιδι ρίχνει το ζάρι και ανάλογα με το χρώμα που έχει τύχει, παίρνει το αντίστοιχο τουβλάκι από τον πύργο. Το πρώτο παιδί θα πρέπει να ξεκινήσει την ιστορία του με τις λέξεις που βρίσκονται πάνω στο τουβλάκι του. Ο επόμενος παίκτης ρίχνει το ζάρι, παίρνει το αντίστοιχο τουβλάκι και συνεχίζει την ιστορία από το σημείο που έμεινε ο προηγούμενος παίκτης. Και συνεχίζουμε το παιχνίδι, μέχρι να πέσει ο πύργος. Το παιδί που θα ρίξει τον πύργο, πρέπει να τελειώσει και την ιστορία με οποιοδήποτε τρόπο θέλει.
Αρχικά, σκέφτηκα να το δοκιμάσω στο μάθημα της γλώσσας. Έγραψα στις μεγαλύτερες έδρες από κάθε τουβλάκι από δύο λέξεις από το λεξιλόγιο της Τετάρτης. Φροντισα να έχω λέξεις που εκπροσωπούν όλα τα μέρη του λόγου. Αυτό , για να το χρησιμοποιήσω και σε παιχνίδι γραμ- ματικής αναγνώρισης.
Ένα παιχνίδι για την τάξη είναι:
Η δημιουργία μια αστειας ιστορίας
Πώς παίζεται:
Κάθε παιδι ρίχνει το ζάρι και ανάλογα με το χρώμα που έχει τύχει, παίρνει το αντίστοιχο τουβλάκι από τον πύργο. Το πρώτο παιδί θα πρέπει να ξεκινήσει την ιστορία του με τις λέξεις που βρίσκονται πάνω στο τουβλάκι του. Ο επόμενος παίκτης ρίχνει το ζάρι, παίρνει το αντίστοιχο τουβλάκι και συνεχίζει την ιστορία από το σημείο που έμεινε ο προηγούμενος παίκτης. Και συνεχίζουμε το παιχνίδι, μέχρι να πέσει ο πύργος. Το παιδί που θα ρίξει τον πύργο, πρέπει να τελειώσει και την ιστορία με οποιοδήποτε τρόπο θέλει.
Το παιχνίδι αυτό γίνεται διασκεδαστικό, αφού πολλές άταιριαστες φαινομενικά λέξεις συνδέονται με ευφάνταστο τρόπο .
Την πρώτη μου δοκιμή την έκανα με τα παιδιά μου και δημιουργήσαμε μια πραγματικα αστεία ιστορία. Με εξέπληξαν θετικά με τις ιδέες τους. Από βδομάδα θα το παίξουμε και στην τάξη.
Αλλά παιχνίδια που θα μπορούσαμε να παίξουμε θα ήταν το παιχνίδι γραμματικής αναγνώρισης ή δημιουργία προτάσεων με μια , δύο, τρεις,ή και τέσσερις λέξεις ακόμη.
Θα περιμένω και τις δικές σας ιδέες!
Σας φιλώ!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου