Γεια σας!
Σήμερα κάνω μια ανάρτηση σχετικά με τη νέα μέθοδο διδασκαλίας που έμαθα πρόσφατα από τη Σουηδέζα συνάδελφο και φίλη μου. Πρόκειται για το "Grej of the Day", διαδεδομένο στη Σουηδία αλλά και σε άλλες χώρες και πρόκειται για 15λεπτες μικροδιδασκαλίες σχετικά με κάποιο θέμα που επιλέγει ο εκπαιδευτικός να παρουσιάσει κάθε φορά στην τάξη του. Μόλις η Σουηδέζα συνάδελφος μου το ανέφερε, με ενθουσίασε γιατί μπορεί κάλλιστα να συνδεθεί με την ώρα της Ευέλικτης Ζώνης και τα παιδιά να αποκομίσουν σφαιρική γνώση για πολλά ενδιαφέροντα θέματα. Teaching outside the Box, λοιπόν και είναι αυτό που αγαπώ πολύ! Η συγκεκριμένη μέθοδος αναλύεται στο αντίστοιχο βιβλίο του Σουηδού δασκάλου Micael Hermansson, "Grej of the day" κι έχει μεταφραστεί σε κάποιες γλώσσες, δυστυχώς όμως όχι στα ελληνικά.Θα το βρείτε ΕΔΩ .
Γι' αυτό, κι επειδή θα έχετε καταλάβει πως αγαπώ αυτού του είδους τη γνώση, είπα να το δοκιμάσω φέτος. Το τετράδιο σημειώσεων το ονόμασα "Τετράδιο σφαιρικής γνώσης" και ήδη το έχω γράψει στη λίστα της Ε΄ τάξης μου....
Πώς θα δουλέψουμε λοιπόν:
- Αρχικά, πριν τη μέρα που θα δουλέψουμε το θέμα, θα δίνεται ένας γρίφος στους μαθητές σχετικά , ώστε να πυροδοτήσουμε την περιέργειά τους.
- Οι μαθητές ίσως να ψάξουν το θέμα στο σπίτι τους , οπότε είναι ένα κίνητρο για εκείνους να μάθουν περισσότερα.
- Η επόμενη μέρα είναι η μέρα της μικροδιδασκαλίας. Δίνουμε πολύ λίγες πληροφορίες, τις πιο σημαντικές για το θέμα που έχουμε επιλέξει, με σκοπό να γίνει ελκυστική η μικροδιδασκαλία και να μη βαρεθούν οι μαθητές. Προσπαθούμε να κρατήσουμε το ενδιαφέρον, γι' αυτό λέμε την ιστορία σχετικά με το θέμα μας για δέκα λεπτά περίπου.
- Μπορούμε να δείξουμε και σε παρουσίαση όσα θέλουμε να τους πούμε, για να έχουμε και εικόνα.
- Το τελευταίο μέρος είναι η αναδιήγηση από τα παιδιά και η σημείωση των πιο σημαντικών facts στο τετράδιο "Σφαιρικής γνώσης" μας .
- Τα παιδιά κολλάνε μια ασπρόμαυρη εικόνα σχετικά με το θέμα και κάτω από αυτή θα σημειώσουμε τις πιο σημαντικές πληροφορίες σχετικά.
- Ο εκπαιδευτικός μπορεί να τυπώσει μια έγχρωμη εικόνα του θέματος και να το συνδέσει με έναν τόπο στον χάρτη της τάξης .
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου